De kracht van schoonheid in de strijd tegen ziekten

Controleer ook

Populaire vermeldingen

Max Jansen
Max Jansen
Hallo, mijn naam is Max Jansen. Als toegewijd tekstschrijver en redacteur beheer ik arti-flora.nl, een website die mijn passies en brede interesses weerspiegelt. Ik ben gespecialiseerd in onderwerpen als gezondheid, lifestyle, reizen, technologie en werk, en altijd op zoek naar nieuwe inspiratie en informatie die het leven van mijn lezers kan verrijken. Mijn interesses draaien om yoga, alternatieve geneeskunde, reizen, lichaamsbeweging, de wet van de aantrekkingskracht, oosterse wetenschappen en Indiase cultuur en tradities. Deze passies vertalen zich in de inhoud die ik creëer, met unieke perspectieven en diep doordachte artikelen. Mijn doel is niet alleen om te informeren, maar ook om lezers te inspireren om nieuwe wegen te ontdekken naar gezondheid, welzijn en persoonlijke groei. Ik richt me op authenticiteit en vertrouwen. Elke tekst is voor mij een kans om kennis te delen die een echte impact heeft op het leven van mensen.

Een project van de Foundation for a More Beautiful Life en Coty

De Foundation for a More Beautiful Life, die vrouwen helpt die een kankerbehandeling ondergaan, en Coty, die de Foundation al lange tijd steunt, presenteren een serie make-up tutorials met de kosten van de Foundation, om samen kankerpatiënten te steunen en de kracht van hun schoonheid in de strijd tegen de ziekte te versterken.

De kracht van schoonheid in de strijd tegen ziekten
De kracht van schoonheid in de strijd tegen ziekte

Een belangrijk uitgangspunt van het project van de Foundation en Coty is het versterken van de boodschap: Het is mogelijk om er mooi uit te zien tijdens ziekte en je daardoor beter te voelen. Make-up kan ervoor zorgen dat je je beter voelt, met een lichte accentuering van de ogen, blosjes op de wangen, lipgloss of lippenstift in een weelderige kleur. Tijdens chemotherapie vergeten we vaak cosmetica, die ons zo eenvoudig kan opbeuren, vrouwelijkheid kan toevoegen en onvolkomenheden kan bedekken. De dokter heeft het over een gezonde levensstijl, maar vergeet te vertellen dat een lijntje in plaats van ontbrekende wenkbrauwen wonderen kan doen! -aldus Małgorzata Dogoda, een van de deelnemers aan het project.

De tutorials van Eryka Sokólska, een visagiste van het make-upmerk Max Factor van Coty, laten oplossingen zien om enerzijds de schoonheid te verbeteren en anderzijds onvolkomenheden als gevolg van ziekte te camoufleren. Je kunt het zelf thuis doen. Make-up is een belangrijk element in het leven van vrouwen in het algemeen, maar het speelt een speciale rol op zo’n moeilijk moment als kanker. In mijn werk, maar ook in mijn privéleven, heb ik meer dan eens te maken gehad met vrouwen die tijdens het behandelingsproces te maken kregen met een aantal problemen op zowel fysiek, schoonheidsgerelateerd als psychologisch gebied ,” voegt Eryka Sokólska toe.

De tutorials behandelen de belangrijkste make-upgebieden vanuit het oogpunt van kankerpatiënten: huid, wenkbrauwen en wimpers. Het eerste deel van het materiaal is gewijd aan de teint. Eryka Sokólska, met medewerking van Małgorzata Dogoda, een medewerkster van de Foundation for a More Beautiful Life, laat zien hoe je make-up cosmetica kunt gebruiken om de huid, die als gevolg van de therapie vaak droog of vet, strak en met veel verkleuringen is, te laten stralen en kleur te geven. De serie van twee afleveringen geeft essentiële informatie over hoe je foundation moet kiezen en aanbrengen, welke concealer je moet gebruiken voor oneffenheden en welke voor donkere kringen onder de ogen, en hoe je het gezicht vakkundig kunt contouren om er mooi uit te zien en je daardoor beter te voelen.

De More Beautiful Life Foundation ondersteunt al vijftien jaar vrouwen die een kankerbehandeling ondergaan en organiseert voor hen verzorgings- en make-upworkshops in ziekenhuizen in heel Polen. Dit prachtige initiatief, met zijn buitengewone therapeutische kracht, helpt hen om te gaan met de bijwerkingen van de behandeling die te maken hebben met hun uiterlijk. Bovendien zorgt het ervoor dat ze zich nog steeds mooi en aantrekkelijk kunnen voelen. De workshop herstelt de tastbare attributen van vrouwelijkheid tijdens de moeilijke momenten van de kankerbehandeling. Het is een kleine stap op weg naar herstel, een intermezzo tijdens de ziekenhuisroutine. De workshop is ook een kans om elkaar te ontmoeten in een vrouwengroep, om even weg te zijn uit het dagelijkse leven. Voortbordurend op het idee van ondersteuning en de behoefte om een nog bredere groep vrouwelijke patiënten te bereiken, is de Foundation for a More Beautiful Life samen met Coty en het merk Max Factor, dat deel uitmaakt van Coty, begonnen met het opnemen van unieke make-up tutorials.

De voorbereide make-up tutorials stellen de Foundation in staat om vrouwelijke patiënten in ziekenhuizen te bereiken, wat momenteel vrijwel onmogelijk is vanwege de pandemische situatie, maar opent ook de mogelijkheid om een veel grotere groep kankerpatiënten in het algemeen te bereiken. Ik hoop van harte dat we met dit project en de materialen die als onderdeel ervan zijn gemaakt, veel meer vrouwen kunnen bereiken, niet alleen vanuit onze Stichting. Sterker nog, ik hoop stilletjes dat deze aanpak al een traditie zal worden en een nieuwe, aanvullende manier zal zijn om vrouwelijke patiënten te bereiken,’ zegt Katarzyna Klatt-Koryszewska, coördinator van de More Beautiful Life Foundation.

We zijn er trots op dat we de Stichting Mooier Leven al bijna 15 jaar kunnen steunen, zowel financieel als in de vorm van gedoneerde producten of samenwerkingsactiviteiten. Als onderdeel van dit project produceren we samen met het merk Max Factor een serie make-up tutorials, niet alleen voor de kosten van de Foundation, maar ook voor kankerpatiënten in het algemeen. We hopen van harte dat we met dit project de activiteiten van FPŻ kunnen ondersteunen en hun bereik kunnen vergroten ,” voegt Aleksandra Kujawska, Senior Director Corporate Affairs CEE and Russia bij Coty Polska, toe.

Wat een verandering! – Dat zijn de woorden uit de mond van de patiënten die deelnemen aan de make-up workshops. Dit is het grootste bewijs dat de kleine veranderingen in het uiterlijk die je met make-up kunt aanbrengen, wonderen kunnen verrichten. En de glimlach van de patiënt en haar trots op haar nieuwe wenkbrauwen of gladgestreken teint is de drijfveer om door te gaan. Make-up zorgt ervoor dat elke vrouw zich aantrekkelijk voelt, vooral tijdens ziekte, het is een soort therapie waarmee je je schoonheid kunt herontdekken. Door voor jezelf te zorgen, voor je uiterlijk, kun je je gewoon mooi en vrouwelijk voelen.

Małgorzata Dogoda en Anna Małek, de kosten van de Stichting, namen deel aan het evenement, dat werd voorbereid door de Stichting Piękniejsze Życie en Coty. De make-up werd verzorgd door Eryka Sokólska – officiële visagiste van het merk Max Factor uit de Coty-portfolio.

Informatie over de activiteiten onder pandemische omstandigheden: de voorbereide materialen werden gerealiseerd met speciale voorzorgsmaatregelen. Deelnemers en de productiecrew werden getest op het SARS-CoV-2 virus en allen testten negatief. Op de set werd een zogenaamd sanitair regime gehandhaafd.

Over de Stichting mooier leven

Het programma Piękniejsze Życie is de Poolse editie van het internationale project Look Good…Feel Better®. Het werd in 1989 in de Verenigde Staten opgericht en is nu actief in 24 landen. Het helpt vrouwen die een kankerbehandeling ondergaan. Het is de enige MVO-activiteit van de hele cosmeticasector met een internationaal karakter. De vereniging en de aangesloten bedrijven namen het initiatief voor de lancering van het project in Polen in 2006 en waren de enige uitvoerders tot 2011. Toen werd het project omgevormd tot de onafhankelijke Beautiful Life Foundation, die de vereniging nog steeds actief ondersteunt.

Over Coty

Coty is wereldwijd marktleider in de schoonheidsindustrie met een portfolio van favoriete consumentenmerken in kleurcosmetica (zoals Max Factor, Bourjois, Rimmel en Miss Sporty), parfums (zoals Gucci, Marc Jacobs, Hugo Boss en Calvin Klein) en haarkleuring en -styling (zoals Wella). Ons bedrijf heeft een duidelijke missie: het uitdagen van heersende definities en normen van schoonheid, het bevorderen en ondersteunen van authenticiteit en het vieren van diversiteit. Want voor ons bij Coty gaat schoonheid niet over het voldoen aan het schoonheidsideaal van iemand anders, maar over het respecteren van diversiteit en het bevrijden van iedereen om op zijn eigen unieke manier te stralen.

Coty zet zich, samen met haar merken, in voor een reeks sociale activiteiten die integraal deel uitmaken van haar duurzaamheidsstrategie onder het motto Beauty That Lasts.

Recente publicaties:

Populaire vermeldingen

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.

Z góry dziękujemy! :)